پیشگیری از آسیب‌های احتمالی فتنه سازش در منطقه

استان تهران
پیش بینی کارشناسی

پیشگیری از آسیب‌های احتمالی فتنه سازش در منطقه

یک کارشناس مدیریت رسانه تأکید کرد که در شرایطی که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا طرح عادی‌سازی روابط اعراب با این رژیم را پیش می‌برد، شناسایی و پیشگیری آسیب‌های احتمالی این فتنه ضروری است.

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران به نقل از ایکنا، حمیدرضا حسینی دانا، کارشناس مدیریت رسانه در یادداشتی تأکید کرد، با توجه به طراحی فرآیند عادی‌سازی روابط رژیم‌صهیونیستی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و سوابق فتنه‌انگیزی این رژیم با حمایت ایالات متحده، تهدیدهای متعددی به سوی ایران هدف‌گیری شده که مستلزم شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آن است.

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش تاکنون به دلیل ماهیت غیرقانونی خود همواره زیر سایه تهدید ۴ جبهه جهان اسلام، کشورهای همسایه، جوامع آزادی‌خواه و مردم مظلوم فلسطین قرار داشته است. این رژیم هر زمان که قدرت گرفته با این جبهه‌ها به مقابله برخاسته و هرگاه در موضع ضعف بوده از در صلح موقت برآمده و یا در سایه قدرت ایالات متحده، سیاست‌های تهاجمی علیه کشورهای جهان را ادامه داده است.

پیمان کمپ دیوید (۱۹۷۸)، پیمان اسلو (۱۹۹۳)، توافق الخلیل (۱۹۹۷)، آتش‌بس پیش‌دستانه در جنگ‌های ۲۲ روزه غزه (۲۰۰۹) و ۳۳ روزه لبنان (۲۰۰۶) و... نمونه‌هایی از تاب‎آوری لرزان این رژیم هستند.

یکی از اقدامات این رژیم، صلح با مصر در سال ۱۳۵۷، صلح با اردن در سال ۱۳۷۳، صلح ابراهیمی با بحرین، مراکش، سودان و امارات متحده عربی ۲۰۲۰ است. همچنین روابط اقتصادی با قطر در ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق اشغالی، همکاری اطلاعاتی و فناوری با عربستان سعودی و چند کشور اسلامی دیگر؛ نمونه‌هایی از تلاش‌های این رژیم برای نفوذ به جهان اسلام هستند.

اخیراً نیز چند کشور اسلامی منطقه غرب آسیا خصوصاً عراق، جمهوری آذربایجان و پاکستان در تیررس توافقنامه صلح ابراهیمی قرار گرفته‌اند و تلاش‌ها برای پیوستن این کشورها به کشورهای امضا کننده توافقنامه فوق ادامه دارد.

با توجه به طراحی فرآیند عادی‌سازی روابط رژیم‌صهیونیستی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و سوابق فتنه‌انگیزی این رژیم با حمایت ایالات متحده، تهدیدهای متعددی به سوی ایران هدف‌گیری شده که مستلزم شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آن است. از این رو خبرگزاری قرآنی ایکنا قصد دارد جنبه‌های گوناگون این موضوع به‌ویژه ابعاد تاریخی، امنیتی، فرهنگی ـ اقتصادی، تبلیغاتی و ژئوپولتیک توافقنامه صلح ابراهیمی را به کمک کارشناسان این حوزه، بررسی و تحلیل کند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.