گزارش اجرای کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی

استان تهران
در گفتگو با خبرنگار دفتر رسانه و ارتباطات بسیج اساتید مطرح شد:

گزارش اجرای کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی

توصیه های مقام معظم رهبری، چراغ راه دانشگاهیان در ایفای تکالیف و نقش سازنده آنان در کشور است.

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران: در سال های اخیر توجه به نظرات دانشجویان از طریق اجرای برنامه های میکروفن آزاد و کرسی های آزاداندیشی در دستورکار دانشگاه ازاد اسلامی قرار گرفته است. در همین زمینه خلاصۀ محورهای گفتگو با رئیس بسیج اساتید استان تهران ارایه گردیده است.

رئیس بسیج اساتید استان با مروری بر اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری، موضوع فراهم کردن بسترهای آزاداندیشی و بیان نقطه نظرات دانشمندان جوان بویژه در زمینۀ حل مسأله و مطالبات قانونی از مدیریت اجرایی کشور در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت و با جدیت کامل دنبال شد.

امیر احمری نژاد به مسابقات کرسی های آزاداندیشی اشاره کرد و افزود: در این زمینه مقررات خوبی تدوین شد و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ گردید. براین اساس در هر جلسۀ کرسی، دو گروه از دانشجویان حول یک موضوع چالشی به بحث  تبادل نظر می پردازند و یک تیم داوری متشکل از اساتید خبره، نحوه استدلال های علمی گروه ها را ارزیابی و نیتجه کرسی توسط مجری کارشناس حاضر در جلسه اعلام می گردد.

وی افزود: این مسابقات در سطوح واحدها، استانی و ملی طبقه بندی شده بود و هم اکنون نیز در مرحله اجرای کرسی های ملی می باشد.

احمری نژاد با تبیین عملکرد اندیشکدۀ راهبردی رسانه ها و فضای مجازی گفت: تاکنون 5 کرسی آزاداندیشی حول محور پدافند رسانه ای برگزار شده و بیش از 100 نفر از دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در این برنامه ها مشارکت فعال داشتند.

رئیس بسیج اساتید استان ضمن قدردانی از عنایات مقام معظم رهبری و توشیح اخیر ایشان ذیل گزارش عملکرد کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، توصیه های ایشان را چراغ راه دانشگاهیان در ایفای تکالیف و نقش سازنده آنان در کشور دانست و از پژوهشگران و اساتید دانشگاهی دعوت کرد تا در برنامه های تخصصی بویژه کرسی های آزاداندیشی اندیشکده راهبردی رسانه ها و فضای مجازی مشارکت نمایند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.