نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان افغانستان ۲۰۱۹
نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان افغانستان ۲۰۱۹
دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران به نقل از آنا: اندیشکدۀ راهبردی رسانهها و فضای مجازی چکیدهای از بهترین مقالات کاربردی ارسالی به همایش ملی آفند رسانهای را برای آگاهی علاقهمندان منتشر میکند.
این همایش با هدف حل مسئله ازطریق ترویج دانشهای مرجع و تولید محتوای علمی مورد نیاز مدیران و کارشناسان رسانهها طی روزهای پنجم و ششم مردادماه و در قالب پانلهای نخبگان رسانه و پژوهشگران جوان برگزار میگردد.
علاقهمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: http://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.
عنوان مقاله:
نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان
«نقش رسانههای مهاجم در کاهش مشارکت رأیدهندگان - مطالعه موردی: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۰۱۹» عنوان مقاله عطیه جهانگیری و گویا صبور دانشآموختگان رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است که نقش رسانههای مهاجم در کاستن از آمار واقعی رأیدهندگان و به چالش کشیدن انتخابات ۲۰۱۹ افغانستان را بررسی کردهاند.
نویسندگان این مقاله با ارجاع به آمار ۸ میلیونی شهروندانی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ ثبتنام کرده بودند، عنوان میکنند که تهدیدات رسانههای مخالف دولت و اقدامات تروریستی در قالب انفجارهای انتحاری نه تنها منجر به وحشتآفرینی و کاهش مشارکت مردمی شد؛ بلکه این اقدامات باعث تعطیلی چند حوزه انتخاباتی و کنارهگیری چند نامزد در روز برگزاری انتخابات شده است.
دانشآموختگان رشته علوم ارتباطات اجتماعی با مرور نرخ مشارکت در دورههای قبلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گزارش میکنند که با وجود تهدیدها و سردرگمی شهروندان به دلیل تناقض رویکرد اخبار در رسانههای داخلی و رسانههای مهاجم خارجی، تعدادی از مردم برای گرفتن حق خود تا پای جان ایستادگی کردند و به همراه اعضای خانواده پای صندوقهای رأی حاضر شدند.
نویسندگان مقاله در بخش نتیجهگیری میگویند: دشمنان ملتها همیشه از ابزارهای رسانهای برای جلوگیری از تحقق اهداف متعالی آنان استفاده میکنند؛ اما تولید قدرت بازدارندگی، مهمترین مأموریت غایی حکومتهای مردمی است تا با مقابله با رسانههای مهاجم از حقوق شهروندان خود صیانت کنند.
افزودن دیدگاه جدید