اعلام آمادگی ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید کشور برای کمک و مشاوره به دولت

استان تهران
با رویکرد حل چالش‌های کشور انجام شد:

اعلام آمادگی ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید کشور برای کمک و مشاوره به دولت

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی از اعلام آمادگی ۹۰ اندیشکده بسیج اساتید در سراسر کشور برای کمک و مشاوره به دولت سیزدهم خبر داد.

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین (ع) بوده و حکمرانی و سیاستگذاری مبتنی بر اسلام با محوریت ولایت مطلقه فقیه موجب تأمین استقلال، آزادی، عزت و پیشرفت همه جانبه کشور شده است.

سید وحید آرایی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۹۰ اندیشکده نهضت استادی بسیج با مأموریت‌های عرصه‌ای و موضوعی در سطوح مختلف بین المللی، ملی، استانی و محلی، گفت: این اندیشکده ها از نظر سیاست­ها تحت پوشش سازمان بسیج اساتید و از نظر ارتباطات اداری تحت پوشش کانون­های بسیج اساتید دانشگاه­ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی هستند.
 
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبیین اهداف این اندیشکده‌ها گفت: اندیشکده مجموعه­ به­ هم پیوسته­ ای از استادان بسیجی و سایر پژوهشگران دانشگاهی است که با برقراری ارتباط با سازمان های اداری و مؤسسات علمی و پژوهشی ذیربط در حوزه­ های؛­ رصد، پایش و بررسی مسایل و معضلات کشور، استان و شهر به ایده ­پردازی، سیاستگذاری و برنامه ­ریزی پرداخته و نسبت به یافته­های خود مطالبه­ گری می کند.  
 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی یکی از مأموریت های اصلی نهضت استادی بسیج در دوره جدید را کمک و مشاوره به قانونگذاران و سیاستگذاران دانست و گفت: در این راستا اندیشکده های بسیج اساتید با رویکرد محصول محوری جهت همکاری با دولت سیزدهم در زمینه های؛ شناسایی نقاط آسیب پذیر در حوزه های مختلف، نظارت بر عملکرد حکمرانی اجرایی، بررسی مشکلات و استخراج راه حل های کاربردی، احصاء مطالبات مردمی و نیازهای اجتماعی و انعکاس آنها به دولت اعلام آمادگی می‌کنند.
 
آرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیأت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان یکی از نکات مهم در مقوله تحول را استفاده از خرد جمعی و عقلانیت دانستند که در این زمینه باید از دیدگاه های نخبگان خارج از دولت بدون در نظر گرفتن بحث‌ های سیاسی و جناحی استفاده شود و مضافاً اینکه این توصیه ‌های نخبگانی باید تبدیل به برنامه عملیاتی شود تا تحول امکانپذیر شود.
 
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان گفت: از دستگاه های اجرایی کلان و بخشی در سطوح ملی و استانی انتظار می رود ضمن استفاده از ظرفیت های موجود اندیشکده های بسیج اساتید در سراسر کشور، فضا را برای تعامل و هم افزایی به منظور تدوین و ارایه گزارش ها و بسته های سیاستی از سوی اندیشکده ها با رویکرد حل مسایل و مشکلات کشور فراهم کنند.

https://b2n.ir/m11060  

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.