زمان تهاجم به فرهنگ منحط غربی فرا رسیده است.

استان تهران
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جمع استادان بسیجی استان تهران عنوان کرد:

زمان تهاجم به فرهنگ منحط غربی فرا رسیده است.

پس از قدرت گیری در ابعاد سخت و نیمه سخت، اکنون فرصت مناسبی برای تولید قدرت نرم و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن فرا رسیده است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان تهران، محمدرضا مردانی در گردهمایی مسئولان کانون‌ها و اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان تهران، ضمن تأکید بر لزوم روشنگری و جهاد تبیین، فرصت کنونی را زمان مناسبی برای تهاجم به فرهنگ منحط غربی و نمادهای آن ارزیابی کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمن و ایجاد حوادث پُرمخاطره در طول چهار دهۀ گذشته بویژه غائله‌های ترکمن صحرا، کردستان، خلق عرب، خلق بلوچ و ده‌ها توطئۀ خطرناکی که هرکدام برای ساقط کردن یک نظام کافی بودند، گفت: دشمن علاوه بر این فتنه انگیزی‌ها، دو مسیر محاصره اقتصادی سنگین و فشارهای سیاسی فوق‌العاده را با تهییج صدام برای تجاوز به مرزهای کشور تکمیل کرد. اما عکسالعمل انفعالی سازمان ملل و مراجع بین المللی نسبت به تهاجم عراق، نشاندهندۀ اوج مظلومیت ایران بود و در آن دوران تنها کشوری که از ما حمایت کرد سوریۀ حافظ اسد بود. سوریه، تنها کشوری بود که اتحاد عربیِ رژیم عَفلقی صدام را قبول نکرد و با آنها همراه نشد.

وی افزود: زمانی که حماسۀ هویزه اتفاق افتاد، جبهه‌ها از پشتیبانی چندانی برخوردار نبودند اما دانشجویان پیرو خط امام و شهید علم الهدی حماسه‌ای را آفریدند که با روایت‌گری مداحانی مانند حاج صادق آهنگران، یک حرکت مردمی عظیم را ایجاد کرد و حمایت از جبهه‌ها آغاز شد.

در عملیات فتح المبین نیز به بعضی از رزمندگان ما سلاح نرسید و بعضاً با کمترین امکانات و اصطلاحاً با دست خالی به دشمن یورش بردند. اسلحۀ آنها را گرفتند، جنگیدند و پشت دشمن را به خاک مالیدند. دشمنی که امریکا، اسرائیل، فرانسه و تمام کشورهای اروپایی از او حمایت می‌کردند، پول مرتجعین عرب منطقه را دریافت می‌کرد، توسط ماهواره‌ها و آواکس‌های امریکایی پشتیبانی اطلاعاتی می‌شد و مزدوران چند کشور در کنار دشمن به طور مستقیم با رزمندگان ایرانی می‌جنگیدند. اما ارادۀ پولادین، ایمان به خدا و مقاومت و پایمردی شهدای عزیز و ایثار رزمندگان باعث پیروزی‌های شگرف شد.

در دوران پس از جنگ نیز به لطف پروردگار و با ارادۀ دانشمندان کشور، امروزه مشکل تجهیزات نظامی نداریم و موشک‌های نقطه‌زن ما دست بلند و قدرتمند ایران در دفاع از از کیان کشور شده است و دشمن جرأت نفس کشیدن ندارد. این روزها مصطلح شده که به روس‌ها می‌گویند: بروید نقطه‌زنی را از موشک‌های ایرانی یاد بگیرید.

مردانی گفت: یک روزی غرب با بیان این جمله که «ناوهای امریکایی در راه هستند»، ملت‌ها را می‌ترساند اما امروزه ناوگان امریکا در فاصلۀ 500 کیلومتری نیروی دریایی و قایق های تندرو و پهپادهای جنگی جمهوری اسلامی ایران متوقف شده‌اند و دشمن می‌داند که تهدید نظامی، اثری بر ارادۀ کشور ما ندارد.

وی افزود: فشارهای اقتصادی سنگینی که در طول چهل سال گذشته بر مردم ایران اعمال شد اگر بر هر ملت دیگری وارد شده بود می‌توانست باعث فروپاشی آن کشور گردد. اما ملت ما با تاب‌آوری بسیار خوبی که داشتند، سختی ها را تحمل کردند و دشمن را شکست دادند. امروز هم به لطف همین مردم، تحریم‌ها شکسته خواهد شد. به نظر می‌رسد که تحریم‌ها نمی‌تواند بر مردم و نظام الهی کشور، اثرگذار باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: جنگ اقتصادی هنوز هم با شدت در جریان است و فشار زیادی به مردم وارد می‌شود. اما با این وجود، وضعیت ایران از بسیاری از کشورهایی که تحت فشار اقتصادی نبودند، بهتر است. البته ما مشکلات اقتصادی فراوانی داریم لیکن با تدابیر رهبری معظم انقلاب و ایثارگری و مواسات مردم عزیز، این دوران هم پشت سر گذاشته خواهد شد.

مردانی گفت: ما امروز درگیر جنگ بسیار سختی به نام جنگ شناختی هستیم که به مراتب خطیرتر از جنگ سخت است. به تعبیر مقام معظم رهبری، اساتید دانشگاه‌ها فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان عزیز هم افسران جنگ نرم هستند. لذا از آنجا که دانشگاه و مدرسه در مقام تعلیم و تربیت، جایگاه اساسی دارند، استادان عزیز هم نقش اول مبارزه را به عهده دارند. ما باید در جهاد تبیین و در مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن همانند موشک‌های نقطه‌زن، نقطه‌زنی کنیم. امروز باران تیرهای فکری، سیاسی و اعتقادی بر مغزها و پیکرۀ اعتقادی جامعۀ ما فرود می‌آید. ما باید ضمن خنثی سازی این هجمۀ سنگین به دشمن حمله کنیم و یک تهاجم ترکیبی را شکل بدهیم. در نقطۀ پدافندی قرار نگیریم و در مقام آفندی باشیم.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که کشور تحت استیلای غرب بود، امام عزیز از سال 1341 شروع به روشنگری کرد و از طریق هیأتهای مذهبی، مردم را سازماندهی کرد. نهاد منبر و مجامع مردمی گوناگون، یک هجمۀ سنگین فرهنگی را مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ دینی علیه فرهنگ غربی وارد کرد و در بهمن ماه 1357 به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد. این جریان اکنون نیز استمرار دارد تا انقلاب اسلامی، جهانی شود.

تمامی این تهدیدها و محاصره‌ها به خاطر این بود که انقلاب اسلامی از مرزها بیرون نرود اما این اتفاق افتاد. امروز به برکت امام عزیزمان، ما در بلوک مقاومت، ام‌القرای جهان اسلام و شیعه هستیم. امروز در کنار بلندی‌های جولان، نمایندگان انقلاب اسلامی مستقر هستند و اگر رژیم صهیونیستی نفس بکشد، حماس و حزب الله نفس او را خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: با این جواب جانانه‌ای که اخیراً سپاه به اِسائِه ادبِ رژیم صهیونیستی داد و خیلی هم دردآور و سخت بود، امریکا جرأت اظهارنظر پیدا نکرد. اگر ده سال پیش این اتفاق افتاده بود ما با قدرت قبلی‌مان نمی‌توانستیم پاسخ بدهیم اما الان در جایگاه برتر منطقه قرار داریم.

من از اساتید بسیجی تقاضا دارم که وقت بگذارند و روی این موضوعات فکر کنند تا نرم‌افزارهای لازم برای مقابله با جنگ شناختی را ایجاد کنند. مثل طهرانی مقدم‌ها باید شب تا سحر به دنبال راهکار بود. با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها، با توسل به ائمۀ معصومین و با اخلاص تمام، امروز نیاز اساسی و اصلی کشور ما این است و فرماندهان خط مقدم ما اساتید دانشگاه‌ها هستند. رهبر عزیز ما این موضوع را از ما خواسته‌اند و باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

وی افزود: خدا رژیم آل سعود را لعنت کند که همزمان با روز جوان، 41 نفر از شیعیان جوان و نوجوان را گردن زد. آنها الان در خط مقدم جنگ عقیدتی و سیاسی و مقابله با انقلاب اسلامی هستند.

مردانی با اشاره به برخی عوامل برون‌زا در جنگ ترکیبی دشمن گفت: باید از خودمان بپرسیم چرا گروهی از جوانان ما درحال از دست دادن انگیزه و ‌هویت خود هستند؟ ریشه‌های این بی‌انگیزگی و این تهاجم چیست؟ در جنگ نظامی اگر یک نفر از افراد ما را شهید می‌کردند، فقط یک نفر از نفرات ما کاسته می‌شد اما در جنگ شناختی اگر یک نفر از جبهۀ ما کم بشود، به جبهۀ دشمن اضافه خواهد شد.

از استادان عزیز تقاضا دارم تمامی توان علمی و ظرفیت‌های دانشگاهی و دانشجویی را برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن به میدان بیاورند. امروزه با آنکه پاسخ دادن به شبهات، یک امر مهم است اما هجمه به فرهنگ منحط لیبرالیسم و مارکسیسم یک امر واجب و دارای اولویت است. لذا بایستی روی منظومۀ فکری امام راحل و مقام معظم رهبری متمرکز شویم و زمینۀ مقابله با گردان‌ها و جبهۀ جنگ ترکیبی دشمن را پیدا کنیم.

مردانی گفت: در جنگ سایبری، ما توان خوبی داریم و به عنوان نمونه روز گذشته سیستم‌های کامپیوتری وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی رژیم صهیونیستی را هک کردیم و حتی گنبد آهنین آنها را از کار انداختیم. اما این به تنهایی کافی نیست و در کنار قدرت سخت و نیمه سخت بایستی قدرت نرم خود را تقویت کنیم.

در زمانۀ کنونی لازم است مسائل را با زبان جوانان و نوجوانان تبیین کنیم. اگرچه در این زمینه کاستی‌هایی هم داریم. از آنجا که ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌های استان تهران وجود دارد، بایستی در زمینۀ تولید و رصد و هدایت موضوعات فکری و فرهنگی تلاش کنیم و امیدوارم که در این مسیر، موفق و مأجور باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله

پایان پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.