تحقق دولت الکترونیک با استفاده از پلتفرم‌های بومی، ایمن و باکیفیت

استان تهران
مروری بر مقالات همایش ملی آفند رسانه‌ای؛

تحقق دولت الکترونیک با استفاده از پلتفرم‌های بومی، ایمن و باکیفیت

سازمان‌های دولتی برای تحقق دولت الکترونیک و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، نیازمند استفاده از پلتفرم‌های بومی، ایمن و باکیفیت هستند.

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران به نقل از آنا: اندیشکدۀ راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی چکیده‌ای از بهترین مقالات کاربردی ارسالی به همایش ملی آفند رسانه‌ای را برای آگاهی علاقه‌مندان منتشر می‌کند.

این همایش با هدف حل مسئله ازطریق ترویج دانش‌های مرجع و تولید محتوای علمی مورد نیاز مدیران و کارشناسان رسانه‌ها طی روزهای پنجم و ششم مردادماه و در قالب پانل‌های نخبگان رسانه و پژوهشگران جوان برگزار می‌گردد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به وبگاه انجمن علمی مدیریت رسانه و ارتباطات به آدرس: http://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa مراجعه کنند.

 

عنوان مقاله:

همگرایی خدمات اقتصادی در پلتفرم‌های اجتماعی

«بررسی آینده همگرایی خدمات اقتصادی در پلتفرم‌های اجتماعی از نظر نخبگان رسانه» عنوان مقاله مستوره عزت‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به همراه محمد نانکلی دانش‌آموخته علوم ارتباطات اجتماعی است که تأمین احتیاج کاربران به محصولات و خدمات ارتباطی مبتنی بر پلتفرم‌ها را مستلزم همگرایی و بهبود فرآیندهای این حوزه می‌دانند.

آنان با تأکید بر شناسایی عوامل و چالش‌های مؤثر بر این حوزه، برنامه‌ریزی و به‌کارگیری پلتفرم‌ها را اقدامی بسیار ضروری قلمداد می‌کنند و معتقدند که غفلت از این موضوع، آینده اقتصادی جوامع را با چالش‌های پیچیده و جدی مواجه می‌کند.

نویسندگان این مقاله با بررسی تجربیات سال‌های اخیر کشورهای پیشرفته، رویکرد اقتصاد پلتفرمی را راهبرد مهمی در توسعه جوامع می‌دانند و عقیده دارند که توجه به این رویکرد می‌تواند فرصت‌های بی‌بدیلی را در اشتغال‌زایی و رشد جوامع به همراه بیاورد. آنان تأکید می‌کنند که سازمان‌های دولتی برای تحقق دولت الکترونیک و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان، نیازمند استفاده از پلتفرم‌های بومی، ایمن و باکیفیت هستند.

نویسندگان مقاله با طرح چند پرسش اساسی در پی یافتن پاسخ این سؤالات هستند که اکنون از چه پلتفرم‌هایی در ایران استفاده می‌شود؟ چه نیازهایی دارای اولویت هستند؟ آیا خدمات کنونی از کیفیت و مطلوبیت لازم برخوردار هستند؟ و اینکه چه آینده‌ای برای استفاده از پلتفرم‌ها در کشور برنامه‌ریزی شده است؟

آنان پلتفرم‌ها را در دسته‌بندی‌های سه گانه(شامل: بازارسازها، مخاطب‌سازها و هماهنگ‌کنندگان)، چهارگانه (شامل: تراکنشی، یکپارچه‌ساز، سرمایه‌گذاری و نوآوری) و سایر دسته‌بندی‌های رایج مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند و نهایتاً دسته‌بندی ۶ گانه زیر را می‌پذیرند:

۱. شبکه محور: متمرکز بر توسعه روابط و ارتباطات بین کاربران
۲. اشتراک محور: متمرکز بر اشتراک‌گذاری محتوا ازجمله محتوای چندرسانه‌ای
۳. انتشار محور: متمرکز بر نشر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات
۴. گفت‌وگو محور: متمرکز بر گفت‌وگو و ارسال انواع مطالب
۵. پیام‌رسان محور: متمرکز بر ارسال پیام‌ها با انواع قالب‌ها
۶. همکارمحور: متمرکز بر همکاری‌های اجتماعی

Image removed.

نویسندگان مقاله با بررسی عوامل مؤثر بر آینده خدمات پلتفرمی و چالش‌های محدودکننده اقتصاد کشور، تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد پلتفرمی را به‌عنوان راهکار توسعه و رشد جامعه می‌دانند.

به گزارش آنا، علاقه‌مندان برای دریافت محتوای کامل این مقاله می‌توانند پنل‌های تخصصی پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۰ را به آدرس http://mmedia.damavandiau.ac.ir/fa دنبال کنند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.