دومین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینۀ الگوی پیشرفت 50 ساله

استان تهران
با هدف پاسخگویی علمی به مسائل روز زنان در جامعه و هم‌راستا با اهداف گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد:

دومین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینۀ الگوی پیشرفت 50 ساله

ارائه راهکارهای عملی برای نقش‌آفرینی بانوان و توسعۀ تمدن نوین اسلامی به عنوان رسالت اصلی این همایش مطرح گردید.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی استان تهران، دومین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینۀ الگوی پیشرفت 50 ساله در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام امام خمینی (ره) برگزار شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری در این مراسم با اشار به نقش سرنوشت ساز زنان در خانواده و جامعه گفت: زنان با ایفای نقش ارزشمند مادری و همسری، یکی از ارکان ترویج آموزه‌های دینی در جامعه هستند.

محمد نریمانی راد  تاکید کرد: قرآن و احادیث به عنوان اصلی ترین منابع برای شناخت جایگاه زن، مسلمانان را به تکریم جایگاه زنان فرا می‌خواند و بهترین آنها را به عنوان الگوهای جهانی معرفی می‌کند.

جایگاه زنان و مردان در تمامی امور برابر است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سخنران کلیدی این همایش بود که با ارجاعات فراوان به قرآن کریم و احدیث معصومین (ع) به تشریح جایگاه والای زن از دیدگاه اسلام پرداخت.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر گفت: یکی از مشکلات بزرگی که بعد از صدر اسلام، جامعه اسلامی با آن رو به رو بوده، مسئله مقام و منزلت زن است که تاکنون نیز به درستی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: از نگاه قرآن کریم، زنان و مردان در خلقت، عبادات، مالکیت، حق حیات، حرمت اجتماعی و همچنین حق نظارت بر تمام امور جامعه با یکدیگر برابر هستند.

وی به بحث زنان شایسته از دیدگاه قرآن نیز اشاره کرد و گفت:  تعبیر قرآن از زنان شایسته این‌گونه است که آنان را به فعالیت‌های گستردۀ فرهنگی و اجتماعی دعوت می‌کند.

نقش آفرینی زنان دانشمند در توسعۀ سبک زندگی، هویت بخشی و تعلیم و تربیت اسلامی-ایرانی

مسئول کانون بسیج اساتید واحد یادگار امام خمینی (ره) در ادامه با ارایۀ گزارش اقدامات انجام شده و قدردانی از همکاری شخصیت‌های علمی و اجرایی با دبیرخانۀ همایش گفت: پس از برگزاری نخستین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در بهمن ۱۳۹۸، استقبال پژوهشگران از همایش دوم بسیار چشمگیر بود.

معصومه ذبیحی با اشاره به کیفیت خوب و محورهای برجسته در مقالات واصله افزود: موضوعاتی مانند پیشرفت و سبک زندگی، دعاوی خانوادگی و مسألۀ طلاق، فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، دینداری، سلامت جسم و روان، مشارکت های اجتماعی و اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، فرزندآوری، بصیرت افزایی، الگوپروری، اخلاق اسلامی، امید به زندگی، عفاف و حجاب، تعلیم و تربیت، هنر، اندیشه های امامین انقلاب اسلامی، خانواده و هویت؛ از پرتکرار ترین موضوعاتی بودند که در مقالات دریافتی به آنها پرداخته شده بود.

وی انتشار مقالات برگزیدۀ همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ایجاد اندیشکدۀ مطالعات راهبردی بانوان و چاپ ماهنامه سبک زندگی قرآنی را ازجمله دستاوردهای برگزاری همایش دوم عنوان کرد.

در پایان مراسم از مقالات برتر همایش به نویسندگان مقالات برتر با اهدای تندیس و جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد:

  • محور زنان و ارتباطات و رسانه به ترتیب اول تا سوم: محمد بیدگلی، سمانه دوستی، سهیلا مرادی
  • محور زنان و تربیت به ترتیب اول تا سوم: صغری رادان، فاطمه نوروزی، مریم قندهاری
  • محور زنان و جامعه به ترتیب اول تا سوم: میلاد حسنعلی زاده، رمضانعلی نوری، سید علی اکبر فاطمی
  •  محور زنان و خانواده به ترتیب اول تا سوم: گل صنم غلامی، زهرا علیپور، معصومه ذبیحی
  • حوزه زنان و مدیریت: کاوه فرهادی

 

پایان پیام///

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.